From Paris with love

Parijs1

This year, on February 14th, indeed on Valentine’s Day (ahhh so romantic), I was taken by my boyfriend on a weekend trip to Paris. The city has something magical. It’s not easy to explain, but for those that have been there, you know what I mean. The whole city breathes something of a fairy tale. Everywhere you look, you have the best views, you can see the most beautiful and historic buildings.

Paris is also called the city of love. Of course, due to the fact that a lot of marriage proposals take place at the Eiffel Tower but don’t forget the Pont l’Archevêché.

Parijs2

This bridge is full of locks. For lovers, the brackets stand for seal their love. The key is thrown into the Seine River, so that the seal can never be broken. A visit to this bridge is on the bucket list of my sister. In all fairness, I must confess that I had never heard of the phenomenon until I landed there by chance. Then I remembered that she told me about this. Now I understand why she wants to go there so badly. This is really the epitome of romance! Everywhere you see couples hang up a lock and afterwards sitting on the bridge toasting with a glass of wine on their sealed love.

Now I can imagine that you would like to know if I also placed a lock on the bridge? No, unfortunately! You know, I really wanted to, because I think it could be an epical romantic moment but my beloved (which takes me to the most romantic city) thought it was a commercial thing and refuses to take part in something half the world participates in. Anyway, I respect his choice and I know very well that our love has been sealed by the birth of our two sons, our engagement etc.. But I honestly tried to persuade him. I would have found it incredibly special to place a lock with our names on it, on a bridge in the city of love. And now I regret that I didn’t ….. so Danielle, if you go, I’ll give you a lock to take with you!

Lisette

Dit jaar op 14 februari, inderdaad op Valentijnsdag (ahhhh wat romantisch), werd ik door mijn vriend meegenomen op weekendtrip naar Parijs. De stad heeft iets magisch. Het is niet goed uit te leggen, maar voor degene die er zijn geweest, weten wat ik bedoel. De hele stad ademt iets sprookjesachtigs uit. Overal waar je kijkt, heb je de mooiste vergezichten, doorkijkjes, zie je de mooiste panden, historische gebouwen (het staat er vol mee), en het taaltje niet te vergeten.

Parijs4

Parijs wordt ook wel de stad van de liefde genoemd. Uiteraard vanwege het feit dat er heel veel huwelijksaanzoeken plaatsvinden op de Eiffeltoren. Maar vergeet zeker niet de Pont l’ Archevêché.

Deze brug hangt vol met slotjes. Voor geliefden, staan de slotjes voor het bezegelen van hun liefde. De sleutel wordt in de rivier de Seine gegooid, zodat de bezegeling nooit meer verbroken kan worden. Op de bucketlist van mijn zus, staat een bezoek aan deze brug. Eerlijkheidshalve moet ik bekennen, dat ik nog nooit van dit fenomeen had gehoord. Tot ik er bij toeval terecht kwam. Toen herinnerde ik mij, dat zij hier ooit over had verteld. En nu begrijp ik waarom zij daar zo graag heen wil. Dit is echt waar, het toppunt van romantiek! Overal zie je verliefde stelletjes, die een slotje ophangen en vervolgens gaan zitten op de brug en toosten met een glas wijn op hun bezegelde liefde.

Nu kan ik me voorstellen, dat je graag wilt weten of ik ook een slotje op heb gehangen. Nee helaas…….. Weet je, ik wilde heel graag, want ook ik vind het een toppunt van romantiek. Maar mijn geliefde (die mij meeneemt naar de voor mij meest romantische stad) vond het een commercieel iets en weigert mee te doen aan iets waar de halve wereld dus wel aan meedoet. Maar goed, ik respecteer zijn keuze en ik weet heus wel dat onze liefde al bezegeld is door o.a. de geboorte van onze 2 zoontjes, onze verloving etc.. Maar toch heb ik echt eerlijk waar hem geprobeerd over te halen, want wat had ik dat ontzettend speciaal gevonden. Een slotje met onze namen erop, hangend aan een brug, in de stad van de liefde. En nu heb ik spijt dat ik het niet heb gedaan….. Dus Danielle, als je nog een keer gaat, geef ik jou een slotje mee!

Parijs3

Leave a Reply

